Ile czasu spędzamy na szukaniu pracy? To trudno jest policzyć. Każdy kto to robił wie, że dokładne przejrzenie wszystkich ogłoszeń jest czasochłonne. W tym może już nas wyręczyć sztuczna inteligencja. Polacy stworzyli bota rekrutacyjnego, który za nas poszuka pracy.

– Jesteśmy przekonani, że – wbrew popularnym opiniom – sztuczna inteligencja nie zabierze pracy ludziom, lecz wyręczy rekruterów w tych najbardziej żmudnych czynnościach i pozwoli zaoszczędzić czas kandydatom, wyręczając ich w szukaniu ofert pracy, przesyłając gotowe zaproszenia na spotkania kwalifikacyjne – mówi Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Jak działa bot? Zamiast tradycyjnego zakładania konta na stronie, użytkownik może od razu zaczepić Emplobota na Facebook Messengerze, by wypełnić swój profil zawodowy. Interakcja z botem przypomina rozmowę z rekruterem wypytującym o doświadczenie zawodowe, umiejętności i warunki zatrudnienia, takie jak wysokość wynagrodzenia czy rodzaj umowy. Kandydaci mogą zadawać botowi pytania, a także uczyć go nowych rzeczy, podając mu gotową odpowiedź.  Po zebraniu wszystkich kluczowych informacji, bot przeszukuje kilkaset tysięcy ofert dostępnych w sieci, by wrócić do kandydata z tymi, które odpowiadają jego kwalifikacjom i wymaganiom. Kandydat nie otrzymuje jednak propozycji w formie wybranych dla niego ogłoszeń o pracę, lecz gotowe spersonalizowane zaproszenia na spotkania z pracodawcami.

Dlaczego bot Emplocity jest tak skuteczny? Poszukiwanie ofert pracy nie polega na prostym sprawdzeniu dopasowania pomiędzy wymaganiami z ogłoszenia a kwalifikacjami kandydata. Bot robi znacznie więcej – kontaktuje się z rekruterami, przedstawia anonimowo sylwetkę kandydata prezentując wszystkie jego umiejętności i doświadczenia bez podawania danych personalnych. Dopiero, gdy pracodawca decyduje się spotkać z kandydatem, bot wysyła mu zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne.

(źródło: Newsrm.tv)

1 Komentarze

  1. Dobrze by było jakby jeszcze za nas pracoała

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

DO 2025 ROKU RYNEK WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI OSIĄGNIE WARTOŚĆ 50 MLD DOLARÓW

Do 2025 roku globalny rynek wirtualnej rzeczywistości ma