Globalny rynek samochodów osobowych zwiększył się w 2017 roku o 2%, zamykając się liczbą 94,5 mln egzemplarzy. Ubiegły rok stał pod znakiem SUV-ów, których sprzedaż wzrosła o 12%, przy spadkach wszystkich pozostałych segmentów. Liderem średniej wielkości SUV-ów okazał się pionier tego segmentu, Toyota RAV4. Model ten jest piątym najpopularniejszym samochodem na świecie (807 401 egzemplarzy), notując wzrost o 11% w stosunku do 2016 roku.

Zdaniem portalu focus2move.com w ciągu kilku lat pozycję światowego bestsellera zajmie SUV. W ubiegłym roku, tak jak w poprzednich 13 latach, na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Corolla. Jednocześnie jednak zainteresowanie samochodami ze zwiększonym prześwitem nieustannie rośnie. Tego trendu raczej nie odwrócą dążenia całego świata do redukcji emisji spalin – na rynku wciąż przybywa SUV-ów z napędem hybrydowym bądź elektrycznym.

Zobacz również: Hybrydy nie boją się mrozu. Zima ze sportowo-użytkowymi hybrydami Toyoty

Toyota RAV4 jest silnym kandydatem na pozycję globalnego numeru 1 ze względu na połączenie bardzo dobrych osiągów z wyjątkową oszczędnością oraz niską emisją spalin. Choć SUV-y nie kojarzą się raczej z małym zużyciem paliwa, Toyota RAV4 ze 197-konnym napędem hybrydowym przyspiesza do setki w 8,3 s, a jednocześnie zużywa średnio tylko 5,2 l/100 km benzyny. W pakiecie otrzymujemy oczywiście także charakterystyczne zalety SUV-ów – dużo przestrzeni, łatwość poruszania się po nieubitych trasach przy bardzo dobrych właściwościach jezdnych na asfalcie, automatycznie dołączany napęd 4×4 (w tym wypadku za sprawą dodatkowego silnika elektrycznego) i bogate wyposażenie.

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów na świecie znalazły się trzy SUV-y średniej wielkości. Na 6. miejscu, tuż za RAV4, uplasowała się Honda CR-V, a miejsce 8. zajął Volkswagen Tiguan. Hondę wybrało 748 048 nabywców, wbrew obecnym trendom notując spadek o 0,4%. Tiguan zwyżkował aż o 34,5%, sprzedając 703 143 auta. Do TOP 10 zaliczają się także dwa inne auta ze zwiększonym prześwitem – to klasyczne amerykańskie pick-upy. Drugi po Corolli Ford F-Series znalazł 1 076 551 nabywców (+8,7%), a Chevrolet Silverado awansował na 9. miejsce z wynikiem 660 530 aut (+3,5%).

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

GALA WRĘCZENIA NAGRÓD FLOTOWYCH I MOTORYZACYJNYCH FLEET DERBY, FLEET CARS & VANS I AUTO PREMIUM

Zwieńczeniem VII edycji plebiscytu Fleet Derby 2018, była